İntravenöz infüzyon tedavisi, mikro besinlerin bir damar yoluyla vücuda verilmesidir. Bu teknik, parenteral absorpsiyon sayesinde (mide ve bağırsakları dolaylı olarak geçerek), mikro besinlerin ihtiyaç duyulan yere doğrudan ulaştırılması avantajına sahiptir.

Örneğin, C vitamini infüzyonu yoluyla C vitamini emilimi birçok kez daha yüksektir.
İnfüzyon tedavisi, özellikle bağırsaktaki mikro besinlerin emilimi bozulan hastalar için iyi bir seçimdir.

Bağışıklık sistemini güçlendirmek ve hormon ve sinir sistemlerini uyarmak, yağ metabolizmasını düzenlemek, detoksifikasyon sistemini uyarmak, kemik ve bağ dokusunun işlevini oluşturmak ve sürdürmek, enzim işlevlerini desteklemek, yara iyileşmesini hızlandırmak ve çok daha fazlası için vazgeçilmezdir.

Örneğin C vitamini artık insan organizmasının kendisi tarafından üretilemez. Kolesterol seviyesini düşürür. Serbest radikaller insan organizmasında her gün üretilir ve hücre ve dokuların zarara görmesine yol açar. Çok sayıda hastalık, yüksek doz C vitamini infüzyonlarından olumlu etkilenebilir. Özellikle uzun süredir var olan kronik şikayetler (örn. romatizma, alerji, deri hastalıkları) bu tedaviye iyi yanıt verir.

Bakteri ve virüslerle savaşmaktan sorumlu olduğu için bizi sadece bulaşıcı hastalıklardan korumakla kalmaz. Aynı zamanda stres yönetimde iyi bir seçimdir. Seans süresi 20-30 dakika sürmekle birlikte, seans sonrası kişi daha zinde gündelik hayatına devam edebilmektedir.

Vitamin infüzyonları, dolaşım bozukluğu, vitamin eksikliği, enfeksiyonlara yatkınlık, detoksifikasyon ve emilim bozuklarında, bitkinlik-yorgunluk, akut ve kronik ağrılarda tercih edilir.