Nöral terapi terimi, hastalıkların veya hastalık semptomlarının sinirler yoluyla tedavisini ifade eder. Bu, prokain veya lidokain gibi bir lokal anestezik kullanılarak, ağrıyı, organik bozuklukları ve kronik iltihabı tedavi eder.

Nöral Terapi Nedir?

Nöral terapi – bütünsel bir regülasyon terapisidir ve alternatif şifa yöntemlerinden biridir. Terapistler bu yöntemi ağrıyı, organik bozuklukları ve kronik iltihabı gidermek için kullanırlar. Bunu yapmak için, vücudun önceden belirlenmiş bölgelerine, cilt altına lokal olarak etkili bir anestetik enjekte ederler.

Nöral Terapi Nasıl Çalışır?

Nöral terapi (NT), otonom sinir sisteminin ağ bağlantılı özelliklerini kullanan bir tedavi yöntemidir. Sinir sisteminde belirli bir noktaya doğru şekilde küçük miktarlarda lokal anestezik madde enjekte ederek, vücudun kendini iyileştirmeye başlayabilmesi için kendi oto-düzenleme sistemini uyarır. Bunun için de vejetatif sinir sisteminin vücudun kendi fonksiyonlarını kullanır.

Nöral Terapi Etkisi

Kronik ağrı, nöral terapi ile iyileşir. Nöral terapi, vücudun tüm düzenleyici devrelerini etkilediği için, etkilenen bölgeyi uyuşturmaktan daha fazlasıdır. Sinir, hormonal, kas, dolaşım veya lenfatik olsun – iskelet, sindirim ve boşaltım organları üzerindeki etkisi de kanıtlanmıştır. Bu, aynı zamanda geniş uygulama yelpazesini gösterir, çünkü nöral terapi, blokajları gidermek için kullanılabilecek rahatlatıcı, kan dolaşımını artırıcı ve iltihap önleyici etkiye sahiptir. Bu, hem kronik hastalıklarda hem de akut şikayetlerde vücudun kendi iyileşme sürecini başlatır. Nöral terapi ve tedavi yöntemleri özellikle birçok ağrı türü, alerji ve iç organ hastalıkları için uygundur.

Nöral Terapinin Amacı

Oldukça etkili bir tedavi seçeneği olan nöral terapi, uzun süreli ilaç kullanımına alternatif olarak da önerilmektedir. Özellikle vücutta, birçok akut ve kronik hastalıkta etki etmektedir. Bu terapi biçiminin amacı, regülasyon olarak da bilinen vücudun kendi kendini iyileştirmesini teşvik etmektir.

Nöral Terapi Uygulama Alanları

-Yaralanmalar/operasyonlar sonrası lokal ağrı
-Tendonların/bağların/eklemlerin aşırı yüklenmesi ve tahrişi
-Kas sertleşmesi